Ruskaviikonloppu Sallassa 13.–5.9.2019

Tapahtuma järjestettiin vuonna 2019. Viikonloppupaketti sisälsi majoituksen Sallatunturin Tuvat-mökeissä, kylpylän käyttöä Holiday Club Sallassa, aamiaiset, perjantain iltapalan, lauantain lounaan retkellä/kodassa, lauantain päivällisen ja sunnuntain kokoustarjoilut Kiela-ravintolassa sekä paketin ohjelmat.

Sallan ruskaretken ohjelma muodostui osallistujien ja sään mukaan, ja  perinteinen ruskaretki onnistui hyvin esteettömyyttä vaativalla ryhmällä. Retkikutsu sai parikymmentä eri puolelta Lappia tulevaa jäsentä ilmoittautumaan mukaan. Sopivia ulkoilureitistöjä löytyi Sallatunturin Tupien ympäristöstä, alueella oli kohteita eritasoisille liikkujille ja  esteettömiä  taukopaikkojakin. Myös kylpylävaihtoehto kiinnosti varsinkin perheellisiä osallistujia ja sää suosi viikonloppua. Aurinko pilkahteli pilvien lomasta ja päästiin ulkoilun ohessa tekemään säähavaintoja aamupäivän taivaan tila-luennon avulla. Viikonlopun ohjelmassa oli valinnaisuutta, oman kiinnostuksen tai jaksamisen mukaan, vain ruokailu oli aikataulutettu.  Viikonlopun tarjoilut Kiela-ravintolassa olivatkin erinomaisia , myös iIltaohjelmaa oli tarjolla rivitanssista perinteisempään musiikkiin,  sen tahdissa parketille mahtui kokeilemaan vaikka pyörätuolitanssia. Tasokas mökkimajoitus  hotellin vieressä omine keittiöineen ja saunoineen kruunasi  viikonlopun ja tarjosi  esteetömät puitteet majoittumiselle.

Järjestäjänä mslappi@gmail.com ja Riina 040 549 4974.

Kodalle oli esteetön pääsy

Sallatunturi taustalla, lammen takana kodalla osa ryhmästä tulilla.

Keselmäjärven esteettömillä luontopoluilla pääsi lammen ympäri