Maakunta

Monet kunnat järjestävät erilaisia vesijumppa- tai kuntosaliryhmiä erityisryhmille. Kysele oman kuntasi fysioterapiasta tai kunnan liikuntasihteeriltä tarkempaa ohjelmaa. Muista myös luontoliikunta!

KEVÄÄN -19 TAPAHTUMIA:

Ylläksen lumitapahtuma 23.3. 2019  klo 10-15. Matalan kynnyksen kokeilutapahtuma, jossa erityistukea tarvitsevien mahdollisuus osallistua laskettelun ja lumilautailun opetukseen oman avustajan kanssa.  Tilaisuuden esite löytyy linkistä  Lumilauantai2019YllasSahkoinen

Lisätiedot: Jarno Saapunki, puh. 040 737 5882, jarno.saapunki@vammaisurheilu.fi

Tie Tähtiin -tapahtuma Pyhätunturi 28.3. klo 16.00-18.00
Haluatko päästä kokeilemaan lumilautailua tai alppihiihtoa Paralympia urheilijoiden kannustamana ja kuulemaan vinkit harrastusmahdollisuuksista? Kaikki tämä ja paljon muuta on mahdollista Tie Tähtiin -tapahtumassa. Suomen Paralympia lumilautailu joukkueen kannustamana paikalla mm. Matti Suur-Hamari.
Tapahtumassa on esillä soveltavan laskettelun ja alppihiihdon välineistöä SOLIA:n välinelainaamosta!
Ilmoittautumiset 24.3. mennessä https://link.webropolsurveys.com/EP/D726887D945966B8

Tilaisuuden esite tästä linkistä  Tie Tähtiin Pyhä

Tapahtuman järjestäjät: Suomen lumilautaliitto, Kaikki Snoukkaa, Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU ry, Suomen Paralympiakomitea ja Solia.

Lapin neuroyhdistys on Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU ry jäsenyhdistys, tervetuloa mukaan tapahtumaan!

***

Muoniossa terveyskeskus fysioterapia aloittaa neurologisten sairauksien ryhmän. Ryhmä tulee muotoutumaan kävijöiden mukaan.
Lisätietoja ft Eija Nilimaa, eija.nilimaa@muonio.fi.

Sodankylässä neuroyhdistyksen kuntosalivuoro keskiviikkoisin klo 12 – 13 Hannuksenkartanossa.
Kunnalla on myös KKI-ohjelma (Kunnossa kaiken ikää).

Kittilässä kirkonkylällä on vuonna 2014 avattu monipuolinen urheiluhalli, jäähalli sekä jalkapallokenttä tekonurmella. Levin matkailukeskuksessa voi harrastaa laskettelun, lumilautailun ja hiihdon lisäksi patikointia, pyöräilyä, frisbeegolfia ja monia muita erilaisia ulko- ja sisäliikuntalajeja.
Liikuntatoimen yhteystiedot: Liikuntasihteeri Juha Marletsuo, 040 573 1123, juha.marletsuo@kittila.fi.

Savukoskella ohjattu kuntosali naisille ja miehille ma klo 11.00 -12.30 ja naisille to klo 10.30 – 13.00 SUK-kuntosalilla. Ohjattu allasvoimistelu naisille ja miehille uimahalli Poukamassa.
Katso lisää Savukoski.fi.

Kemijärvellä ti klo 11.00 – 12.30. Liikuntatoimi kustantaa uimahallimaksun ja ohjatun jumpan. Lähtö linjavuorossa Savukoskelta klo 8.40. Lähtö uimahallilta klo 13.05. Osallistujat maksavat kyydin.
Uimahalli Poukamassa eritysryhmien oma viikko-ohjelma allas- ja kuntosalivuoroineen.
Katso lisää Kemijärvi.fi.

Sallassa monipuolinen viikko-ohjelma, esim. ma 12-14 ja pe 13-14 ohjatut seniorikuntosaliryhmät.
Katso lisää Salla.fi.

Pelkosenniemellä erityisryhmään kuuluville vesijumppa tiistaisin klo 11 Kemijärven uimahallissa. (Kyydit hoidettava itse ja kunta tarjoaa vesijumpan.) Kuntosaliryhmä maanantaisin klo 9 – 10.30 ja miesten vertaisliikunta perjantaisin klo 18-19.

Utsjoella erityisryhmien vesijumppa- ja kuntosaliryhmät.
Katso lisää Utsjoki.fi.

Ivalon uimahallissa tiistaisin 11-12 ja torstaisin 10-12 Vesiliikunta ikäihmisille ja liikuntarajoitteisille.
Katso lisää Inari.fi.