Tietoa yhdistyksestä

Lapin Neuroyhdistys ry

Perustettu 3.2.1992, jolloin yhdistyksen nimi oli Lapin MS-yhdistys ry. 22.7.2015 nimi muutettiin Lapin Neuroyhdistys ry:ksi.

Lapin Neuroyhdistyksen toimialueena ovat Enontekiö, Inari, Kemijärvi, Kittilä, Kolari, Muonio, Pelkosenniemi, Pello, Posio, Ranua, Rovaniemi, Salla, Savukoski, Sodankylä ja Utsjoki. Maantieteellisesti alue on laaja, jäsenistö on hajallaan eri puolilla Lappia, siinä on haastetta yhteisille tapaamisille.

Kerhotoiminnan osuus korostuu pitkien välimatkojen vuoksi. Paikallisissa kerhoissa tunnetaan parhaiten jäsenten tarpeet ja toiveet.

Yhdistys tukee kerhonohjaajia toiminnassaan ja tukee mm. ohjelmien kuluissa ja kutsukirjeiden lähettämisessä paikkakunnan jäsenille.

Tavoitteenamme on järjestää vuosittain yksi yhteinen viikonlopputapahtuma, jossa kokoontuvat jäsenet ja läheiset eri puolilta Lappia. Ohjelmassa on ajankohtaisia luentoja, soveltavaa liikuntaa ja mukavaa yhdessäoloa.

Vertaistukea parhaimmillaan!