Rovaniemi

Soveltavan liikunnan ryhmät

Ryhmät ovat maksuttomia eikä ilmoittautumista vaadita, ellei ryhmän kohdalla niin erikseen mainita.

Keilaus maanantaisin klo 14 – 15 Santasport keilahalli, Hiihtomajantie 2. Toiminta alkaa 13.1.2020 ja päättyy 30.3..2020. Omavastuu 5 € / hlö. Yhdellä radalla 3-4 henkilöä. Omatoiminen

Vire Lavis-lavatansseja istuen tiistaisin klo 12 – 13 uimahalli Vesihiiden musiikkiliikuntasali, Nuortenkatu 11. Kevään toiminta alkaa 7.1.2020 ja jatkuen 28.4.2020 asti. Maksuton.
Vire-Lavis pohjautuu Lavis-lavatanssijumppaan ja on siitä sovellettu versio henkilöille, joilla on sairauden, vamman tai muun syyn vuoksi toimintakyvyn rajoituksia. Vire-Lavis -tunnit toteutetaan pääosin istuen ja/tai tuolia apuna käyttäen. Vire-Laviksen peruskurssin tanssilajit ovat: humppa, valssi, jenkka, tango, polkka, salsa ja rock. Lisätietoja Tarja 0400 843 514.

Joogaryhmä keskiviikkoisin 12.00 – 13.45 Vesihiiden musiikki-liikuntasalissa. Kevään 2020 joogaryhmä on aloittanut ke 8.1. Vielä mahtuu mukaan! Omavastuu 40€. Joogaryhmä toimii yhdessä Invalidi-, Reuma- ja Kipu-yhdistysten kanssa. Lisätietoa ja ilmoittautumiset Harri 0400 456 015.

Pyörätuolitanssia keskiviikkoisin klo 17.30 – 19.30 os. Lapinkatu 1. (B-ovi, Lapin muistiyhdistyksen vieressä) Ovi avoinna klo 17.15 alkaen. Lisätietoja Eveliina 040 568 7551. Tervetuloa mukaan myös pystytanssijat!

Kuntosalivuoro Keltakankaan kuntosalissa perjantaisin 12-14. Vuoro on yhteinen Rovaniemen Invalidien kanssa. Olemme sopineet myös kuntosalivuorojen yhteisestä käytöstä Lapin Aivoyhdistyksen kanssa ja vuoroja voidaan käyttää ristiin. Kulku kuntosaliin ja liikuntahalliin on muuttunut eli mennään alakautta. Viirinkankaantieltä katsottuna kulku tapahtuu rakennuksen vasemmalta puolen ihan parkkipaikan päästä. Kulku on katutasossa.

Ratauintivuoro sunnuntaisin klo 10–11 uimahalli Vesihiidessä. Rata on varattu Invalidi- ja Neuroyhdistyksen jäsenten käyttöön.  Laita nimesi kassalla olevaan invalidiyhdistyksen vihkoon uimaan tullessasi. Vuoro on omatoiminen, paikalla ei uintivalvojaa. Voit ottaa avustajan/läheisen mukaan.

Istumalentopallo sunnuntaisin klo 17 – 19 Ounasvaaran koulun iso sali, Ounasvaarantie. Toiminta jatkuu 12.1.2020. Yhdyshenkilö Leena puh. 041 433 7458.

Teemme yhteistyötä Lapin Aivoyhdistyksen ja Rovaniemen reumayhdistyksen kanssa, joten voit osallistua myös heidän ryhmiin.

Lapin Aivoyhdistys:
– allasjumppa keskiviikkoisin klo 15:00 – 15:45 uimahalli Vesihiidessä
– tuolijumppaa tai muuta liikuntaa torstaisin klo 13:00 – 14:00 uimahalli Vesihiiden Mu-Li salissa
– molemmissa omavastuu 3e/kerta
– lisätietoja Marja-Leena 0400 691 924 ja https://lapinaivoyhdistys.aivoliitto.fi/toiminta/

Rovaniemen Reumayhdistys:
– tuolijumppaa to klo 15 -16 Vesihiiden muli-salissa. 2€/kerta maksetaan paikan päällä.
– boccia-vuoro tiistaisin klo 12-13 Vesihiiden muli-salissa. Ilmainen.
– lisätietoja Kaisa p. 040 833 4797