Yhteisiä liikuntavuoroja – Koronarajoitukset tammi-helmikuussa 2022!

2.1.2020
Kategoriat: Uutinen

– Yleisötilaisuuksien ja yleisten kokouksien kieltäminen (tartuntatautilaki 58 §)
Aluehallintovirasto kieltää tartuntatautilain 58 §:n 1 momentin nojalla Lapin maakunnan kuntien alueella kaikki sisätiloissa järjestettävät yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset, joihin osallistuu yli 20 (kaksikymmentä) henkilöä. Määräys on voimassa 23.1.20222–22.2.2022.

– Asiakkaille ja osallistujille tarkoitettujen tilojen käytön edellytykset (tartuntatautilaki 58 d §)
Aluehallintovirasto velvoittaa tartuntatautilain 58 d §:n 1 momentin nojalla 58 d §:n 5 momentissa tarkoitettuja toimijoita järjestämään 3 momentissa tarkoitettujen yleisölle avoimien ja rajatun asiakas- tai osallistujapiirin oleskeluun tarkoitettujen tilojen käytön Lapin maakunnan kuntien alueilla siten, että asiakkaiden ja toimintaan osallistuvien sekä seurueiden lähikontaktin aiheuttamaa tartunnan riskiä voidaan ehkäistä. Toimija voi toteuttaa velvoitteensa asiakasmäärää rajoittamalla, asiakaspaikka- tai tilajärjestelyin taikka muulla toimintansa erityispiirteet huomioon ottavalla tavalla.
Asiakkaille tai osallistujille tarkoitettujen tilojen hallinnasta vastaavan ja niitä toiminnassaan käyttävän toimijan on laadittava kirjallinen suunnitelma siitä, miten se toteuttaa tässä päätöksessä asetetut velvollisuudet ja rajoitukset.

HOX! Valtionneuvosto on hyväksynyt asetukset (1296/2021 ja 1297/2021 sekä niiden muutokset 1372/2021, 1373/2021) koronapassin käytön rajoittamisesta määräaikaisesti. Asetuksilla rajoitetaan koronapassin käyttöä niin, että ajalla 30.12.2021–31.1.2022 koronapassia ei voi käyttää yleisötilaisuuksissa ja asiakastiloissa vaihtoehtona alueellisille rajoituksille.

Nyt sitten odotetaan, miten näille asetuksille käy. Jos niiden voimassaoloa ei jatketa, voidaan koronapassin käyttöönotolla vapautua helmikuun alussa mm. yleisötilaisuuksien osallistujamäärärajoituksista.

*******************************************************************************

Rovaniemen kaupungin liikuntapalvelut järjestää yhteisiä liikuntavuoroja vammais- ja eläkeläisjärjestöjen jäsenille tulevalle keväälle 2020 seuraavasti;

Keilaus
Maanantaisin klo 14 – 15 Santasport keilahalli, Hiihtomajantie 2. Toiminta alkaa 13.1.2020 ja päättyy 30.3..2020. Omavastuu 5 € / hlö. Yhdellä radalla 3-4 henkilöä. Omatoiminen

Istumalentopallo
Sunnuntaisin klo 17 – 19 Ounasvaaran koulun iso sali, Ounasvaarantie. Toiminta jatkuu 12.1.2020. Yhdyshenkilö Leena Rusanen puh. 041 – 4337458.

Vire-Lavis
Tiistaisin klo 12 – 13 uimahalli Vesihiiden musiikkiliikuntasali, Nuortenkatu 11.
Kevään toiminta alkaa 7.1.2020 ja jatkuen 28.4.2020 asti. Maksuton.
Vire-Lavis pohjautuu Lavis-lavatanssijumppaan ja on siitä sovellettu versio henkilöille, joilla on sairauden, vamman tai muun syyn vuoksi toimintakyvyn rajoituksia. Vire-Lavis -tunnit toteutetaan pääosin istuen ja/tai tuolia apuna käyttäen. Vire-Laviksen peruskurssin tanssilajit ovat: humppa, valssi, jenkka, tango, polkka, salsa ja rock.