Taukopirtti-toiminta – pieni tauko omaishoitajalle sekä virkistystä hoidettavalle

22.8.2019
Kategoriat: Uutinen

Pieni tauko auttaa jaksamaan. Napapiirin Omaishoitajat ry:n järjestämä Taukopirtti-toiminta tarjoaa omaishoitajalle hetkellisen avun arkeen vapaahetken muodossa sekä virkistystä hoidettavalle.

Omaishoitaja voi tuoda läheisensä kerhotoimintaan koulutettujen vapaaehtoistoimijoiden turvalliseen sekä luotettavaan seuraan ja käyttää vapautuvan ajan haluamallaan tavalla. Toimintaa on Ivalossa, Kemijärvellä, Ranualla, Rovaniemellä, Sallassa ja Sodankylässä.

Taukopirtti-toimintaan osallistumiseen ei edellytetä Napapiirin Omaishoitajat ry:n jäsenyyttä tai kunnan kanssa solmittua omaishoitosopimusta eikä niiden käyttö vaikuta kunnan myöntämiin, lakisääteisiin vapaapäiviin. Katso lisätietoja oheisesta esitteestä. Lapin neuroyhdistys tekee yhteistyötä Napapiirin Omaishoitajat ry:n kanssa mm. tilaisuuksien järjestämisessä.

Haluamme tiedottaa Taukopirtti-toiminnasta jäsenillemme, joilla on omaishoidettavia. Osallistumiseen ei edellytetä Lapin neuroyhdistyksen jäsenyyttä.

Tiedote Taukopirtistä