Neuroliitto järjestää tänä vuonna useita kursseja Rovaniemellä

4.1.2019
Kategoriat: Tapahtuma

Aktiivisena arjessa, Rovaniemi
ti–ke 19.–20.2., ti–ke 26.–27.2. & ma–ti 27.–28.5.2019. Haku päättyy 23.1.2019
Aktiivisena arjessa -kurssi on tarkoitettu sinulle, joka olet kokenut toimintakykysi laskeneen huomattavasti ja koet tarvitsevasi läheisten apua enenevässä määrin. Toimintakyvyn heikkeneminen (sairaudesta johtuvat oireet, liikkuminen, arjen askareet, pukeutumiset, peseytymiset) vaikeuttaa myös osallistumista kodin ulkopuolisiin tapahtumiin. Myös arjen apuna oleva läheinen – puoliso, aikuinen lapsi, ystävä, naapuri – on tervetullut kurssille.

Tietoisena ja tarkkana, Rovaniemi, yöpyen Santasport Lapin Urheiluopisto
ma–pe 25.2.–1.3.2019. Haku päättyy 23.1.2019
Eikö mistään tule valmista, pätkiikö muisti? Kurssilla keskustellaan kognitiivisista oireista ja etsitään keinoja, miten hallita oireita ja tulla niiden kanssa paremmin toimeen arjessa.

Tahdolla ja taidolla -parikurssi alle 35-vuotiaille, Rovaniemi yöpyen Santasport Lapin Urheiluopisto, pe–su 17.–19.5. & to–su 5.–8.9.2019
Hakuaika päättyy 12.4.2019
Hyvään parisuhteeseen tarvitaan tahtoa ja taitoa. Kurssilla keskustellaan ja pohditaan sairauden vaikutuksia parisuhteeseen, vahvistetaan parisuhdetta ja kehitetään kommunikaatiotaitoja puolisoiden välillä

Luonto ja voimavarat Rovaniemi, yöpyen Santasport Lapin Urheiluopisto
ma–pe 16.–20.9.2019, haku päättyy 16.8.2019
Luonto ja voimavarat -parikurssilla etsitään keinoja pitää itsestäsi ja parisuhteesta huolta. Haluatteko löytää iloa ja sisäistä kiireettömyyttä yhteiseen arkeen? Tasapainoinen mieli ja hyvä fyysinen kunto auttavat elämään pitkäaikaissairauden kanssa. Kurssilla opitaan tunnistamaan ja arvostamaan olemassa olevia voimavaroja ja mahdollisesti löytämään uusia, sekä ottamaan ne käyttöön.

Kursseista tarkemmat tiedot kuntoukseen.fi